השמורות הפרטיות של דרום אפריקה

ישנו מספר של שמורות פרטיות הגובלות עם הפארק הלאומי קרוגר ומציעות חווית ספארי ייחודית ואינטימית הכוללת נסיעות ספארי, סיורי הליכה בטבע, הגעה לנקודות תצפית מיוחדות ונסיעות לילה, אך לא רק. חלק בלתי נפרד מהספארי הם מקומות הלינה היוקרתיים שלו, אלו מעניקים אירוח נפלא שבין מגוון שירותיהם ניתן למצוא ספא, בריכת שחייה, ארוחות שף ועוד.
אל רוב שמורות הטבע ניתן להגיע בטיסה ישירה מנמל התעופה של אפריקה ולנחות ממש בלב הספארי.
 
 

להלן מספר שמורות טבע פרטיות בדרום אפריקה:

Manyeleti Game Reserve

על פי שפתן של מספר קבוצות אתניות החיות באפריקה, מניאלטי פירושה "מקום הכוכבים", שם זה ניתן לה בשל האפשרות לראות ממנה את קבוצת הכוכבים המפורסמת של הצלב הדרומי.

מניאלטי ממוקמת בין שמורות הטבע סבי סנד וטימבווטי, והיא שמורה קטנה ואינטימית עם 3 לודג'ים בלבד.

מניאלטי נחשבת לשמורה יפיפה המציעה חוויה רומנטית ונעימה בלב הטבע.

 

Timbavati Game Reserve

שמורה זו עשירה בצמחייה ובעלי חיים, בעלת למעלה מ 350 סוגי ציפורים ומשמשת כביתם של האריות הלבנים הנדירים. אריות אלו נחשבו בעבר לחיה קדושה בקרב השבטים האפריקאים אשר האמינו כי הם סמל לשגשוג והצלחה. המראה המיוחד שלהם ונדירותם הביאה לצייד בלתי חוקי שהותיר מספר מצומצם ביותר של אריות לבנים. כיום, מספרם מוערך לכ – 500 אריות , כאשר רובם חיים בגני חיות.

מעבר לאריות הלבנים ו 5 הגדולים, בטימבווטי ניתן לראות גם דורבנים, סרוואלים, גחנים, וזבדים אפריקאיים, יונקים שפעילים בעיקר בלילה וניתן לחפשם בנסיעת הספארי הלילית.

שמורה זו מציעה מגוון לודג'ים המתאימים לכולם: קבוצות, משפחות, זוגות ויחידים וכן לאלו שחוגגים ימי הולדת, נישואים או כל אירוע מרגש אחר, ישנם לודג'ים שמספקים אווירה רומנטית וחגיגית במיוחד.

בחורף ניתן להנות מערבים קרירים ומראות סגריריים עם הרבה צמחייה.

 

Sabi Sand Game Reserve

שמורת סבי סנד היא אחת מהשמורות המוכרות באפריקה ונודעת גם בריכוז גדול של נמרים, היא מציעה חווית ספארי נהדרת לצד אירוח בלודג'ים ייחודיים ואטרקציות שונות.

לפני שהוכרזה כשמורת טבע, שטחה של סבי סנד שימש כשטח מרעה וחקלאות וכלל חוות ובריכות מים שנבנו במיוחד בשביל חיות המשק. לאחר שסבי סנד הפכה לשמורה, פונו השטחים אך בריכות המים נותרו וכיום הן משמשות חיות רבות שמגיעות לרחוץ ולשתות מהם. כתוצאה מכך, בריכות המים מהוות נקודות תצפית מצוינות עבור המבקרים בשמורה.

בסבי סנד ניתן למצוא מגוון של לודג'ים ייחודיים ומפנקים שהם ללא ספק חלק בלתי נפרד מהחוויה של אפריקה.

 

 

Thornybush Game Reserve

שמורה פרטית זו ממוקמת בלב הסוואנה ומהווה את ביתם של 5 הגדולים ועוד מגוון של בעלי חיים בהם 250 סוגי ציפורים.  שטחה הגדול של השמורה מאפשר את נדידתם של בעלי החיים הללו וניתן לראותם בנסיעות הספארי, מתוך הלודג' או בטיולים רגליים.

שמורה זו מצוינת עבור משפחות שכן היא כוללת מקומות לינה מפנקים המציעים מגוון פעילויות לילדים. בנוסף ניתן למצוא בה גם מקומות המשמשים להפקת כנסים.

 

 

Klaserie Private Nature Reserve

שמורה זו ממוקמת ליד טימבווטי ומהווה את אחת השמורות הפרטיות הגדולות.

מזג האויר בה בדרך כלל חם ויבש ועם חזרת הגשמים היא חוזרת ללבלב ומתכסה בירוק.

בקלסייר ניתן לחוות את הספארי גם הרבה ברגל, טיולי הליכה בספארי עם מדריך מנוסה וריינג'ר הם אחת החוויות המיוחדות שהשמורה הזאת מספקת. בשטחים הנרחבים שלה ניתן למצוא מגוון של חיות, כך שטיולי הספארי שלה, בין אם ברגל או בנסיעה מספקים חוויה מרתקת.

כמו כן, ניתן למצוא מקומות לינה יוקרתיים המעניקים אירוח יוצא מן הכלל.

 

 

Kapama Game Reserve

שמורת קפמה ממוקמת ממערב לקרוגר והיא נקראת על שמו של ראש השבט שחי אז באזור זה.

שטחה של קפמה היה מיועד תחילה לחקלאות ומרעה, אולם במהרה התגלה כי תנאי הגידול בה מאוד קשים, לכן הוחלט להפוך אותה לשמורת טבע. מאז קפמה היא שמורת טבע פרטית משגשגת והגדולה ביותר מבין השמורות הפרטיות. היא ביתם של 5 הגדולים וכן ניתן למצוא בה ריכוז גדול של נמרים.

הלודג'ים של קפמה כוללים מגוון אפשרויות לינה וקרבה גדולה לטבע.

 

 

Balule Private Game Reserve

שמורה זו הוקמה לאחר שמספר חוואים החליטו להיפטר מהגדרות שהקיפו אותה ואליהם הצטרפו חוואים נוספים ובכך הגדילו את שטחה. השמורה ממוקמת ממערב לקרוגר ומציעה חווית ספארי ציורית עם מגוון בעלי חיים וציפורים.

בשמורה עובר נהר המושך אליו חיות וציפורים ומהווה נקודת תצפית מצוינת עליהם.

גם כאן ישנם לודג'ים מפנקים שמספקים טיולי ספארי, סיורי הליכה ועוד פעילויות וכן הם מתאימים גם למשפחות עם ילדים.

 

לכתבה על ההבדלים בין שמורת קרוגר לשמורות הפרטיות  לחצו כאן

למקומות הלינה בשמורות הפרטיות לחצו כאן

keyboard_arrow_up Call Now Button
טיול באפריקה עם אפריקני