מאוריציוס – החופשה המושלמת

מה זה מאוריציוס ומה יש לעשות שם?

מאוריציוס הוא אי טרופי יפיפה השוכן מדרום מזרח לאפריקה כשהוא מוקף במי התכלת של האוקיינוס ההודי.

מהסתכלות ראשונית בתמונות, ניתן להבחין בקלות ביופיו עוצר הנשימה של האי המציג רצועות חוף זהובות, צמחייה עשירה וריפים רחבים. ואולם אף על פי שאלו כל כך מאפיינים אותו, במאוריציוס יש עוד הרבה מה לראות ולעשות.

בין נופיו המרהיבים של האי ניתן לראות הרי געש, מפלי מים ענקיים, יערות גשם צפופים, עצי תה ושדות של קנה סוכר. האטרקציות במאוריציוס רבות ומגוונות וכוללות ספורט ימי כמו צלילה, סקי מים ושנורקלים וגם טיולי הליכה, טיולי אופניים, פארקים לאומיים ועוד. מאוריציוס מתאימה לכולם – לזוגות, משפחות או חברים, לאלו שרוצים להתפנק על החוף עם משקה צונן, למטיילים וגם לחובבי האקסטרים.

כמובן שלא נשכח גם לציין את הריזורטים הנפלאים של מאוריציוס, וגם את חיי הלילה התוססים שבו.

כל אלו, יחד עם יחסם האדיב של תושבי המקום, הופכים את הנופש במאוריציוס לחוויה יוצאת מן הכלל.

נופש במאוריציוס
מלונות מיוחדים במאוריציוס

 

אז מה עושים במאוריציוס?

קודם כל, יש המון אטרקציות:

ספורט ימי :

ענף הספורט הימי במאוריציוס מאוד מגוון וכולל:

  • הליכה מתחת למים
  • סקי מים
  • גלישת רוח
  • צלילה
  • שחייה עם דולפינים
  • שנורקלים
  • צוללת
  • שחייה
  • דייג בלב הים
  • אופנועי ים
  • קייקים
  • קיטסרפינג
  • גלישה עם מצנח
  • שייט בקאנו

הטופוגרפיה המיוחדת של מאוריציוס יחד עם שורות האלמוגים המקיפים את האי מייצרים סביבה אידאלית לאטרקציות ימיות במאוריציוס.

הלגונות בצבעי הטורקיז, המערות התת ימיות, התעלות וההריסות הביאו להקמתם של יותר מ 100 אתרי צלילה באי וכן כ 30 מרכזי צלילה המלמדים ומעבירים קורסי צלילה. בנוסף אלו, במאוריציוס ישנם 5 בתי ספר בין לאומיים ללימודי קיטסרפינג המציעים חווית גלישה מהנה במיוחד. ישנם גם מלונות שנותנים שיעורי סקי מים לילדים ולמבוגרים.

למי שקצת חושש מצלילה, ניתן לעשות סיור ספארי בצוללת הכחולה של מאוריציוס, הצוללת מגיעה לעומק של 35 מטרים ואפשר לראות ממנה את האלמוגים, הדגים הצבעוניים והריסות של ספינות, חוויה מאוד מעניינת בפני עצמה.

לשנקל במאוריציוס
שנורקלים במאוריציוס

אוהבים לטייל? מעולה, מאוריציוס הוא מקום נפלא לטייל בו וניתן לעשות זאת במספר דרכים:

טיול ברגל: במאוריציוס ישנם מספר פארקים לאומיים, ביניהם Black River Gorges National Park ו -Frédérica Reserve שמומלץ מאוד לבקר בהם, במיוחד לאוהבי הציפורים. ניתן גם לעשות טיול פרטי במאוריציוס וכמובן טיול עם מדריך מנוסה שיספר על הטבע ובעלי החיים שבאזור.

טיול אופניים: ישנם בתי מלון שמשכירים אופניים לפי שעה או יום ולכן בהחלט ניתן לצאת לטיול אופניים ברחבי מאוריציוס.

אפשר להיעזר במדריך שיוביל אתכם למסלולים המיועדים לאופניים ויספר לכם תוך כדי על האי הכה מיוחד הזה.

טיול רכיבה על סוסים : מאוריציוס נודעת במסלול מירוץ הסוסים השני העתיק בעולם שנמצא בעיר בירה פורט לואיס ומכאן שבמאוריציוס מתקיימים מירוצי סוסים וטיולי רכיבה על סוסים. ניתן לארגן טיול רכיבה דרך המלונות במאוריציוס.

טיול סוסיפ במאוריציוס
טיולי רכיבה על סוסים במאוריציוס

בין אם תבחרו לטייל ברגל, באופניים או ברכיבה על סוסים או לשלב בין הדברים, אתם צפויים לראות ולחוות רגעים מאוד מיוחדים שם.

פעילויות נוספות שאפשר לעשות במאוריציוס הן צניחה חופשית וטיול טרקטורונים.

קייאקים במאוריציוס
קייקים במאוריציוס

חתונה בלתי נשכחת במאוריציוס
ברור למה האי מאוריציוס נחשב לאחד מחמשת היעדים הנחשקים בעולם לחתונות וירח דבש. מלבד הנוף המדהים שלו, מזג אויר טרופי וחמים, שפע של אטרקציות ומבחר עצום של ריזורטים ובתי מלון יוקרתיים. הדבר שמבדיל אותו מאיים אקזוטיים אחרים הם קבלת הפנים החמה, אירוח מפנק ושירות נדיב עם תשומת לב רבה לפרטים הקטנים. חתונה במאוריציוס היא ללא ספק חוויה מיוחדת במינה וזאת בעיקר בזכות האנשים שמפיקים אותה ועושים כל שביכולתם על מנת להבטיח חוויה מושלמת וייחודית.
ישנם ריזורטים מיוחדים לחוגגי החתונה, אלו לרוב מפיקים אותה מהתחלה ועד הסוף, אתם יכולים לסמוך עליהם שימליצו על מיקומים מיוחדים לצילומים ויציעו עוד מגוון אפשרויות לבקשותיכם, כל זאת בחיוך רחב.

ירח דבש מושלם במאוריציוס
במאוריציוס ישנם כ 100 מלונות יוקרה המציעים לזוגות בירח דבש סוויטות מפוארות, ספא מפנק, ארוחות רומנטיות בחוף והפתעות קטנות.
לבחור לבלות את ירח הדבש במאוריציוס הוא בחירה מצויינת עבור זוגות שרוצים לשלב בין נופש רגוע על חוף הים, ספא ונחת לבין טיולים, אקסטרים ופעילויות שונות.

טיסה לירח דבש במאוריציוס
ירח דבש במאוריציוס

ספא במאוריציוס
לכל הריזורטים במאוריציוס יש ספא מפנק המציע מגוון טיפולים שלקוחים מאזורים שונים בעולם ומהתרבויות לאורך ההיסטוריה של האי.
על אף שהספא התפתח במאוריציוס רק לפני 15 שנים והוא נחשב למשהו חדש יחסית, מאוריציוס מוכר כעת כהאי המוביל בענייני ספא ובריאות. מגוון הטיפולים והמטפלים שבאי משקפים את פסיפס התרבויות שהיו להשפעה רבה עליו במשך השנים, לכן תוכלו להנות מטיפולים יחודיים, צמחים ושמנים מיוחדים ואפילו מדיטציה כחלק מהטיפול.

טיפול ספא במאוריציוס
ספא מפנק במאוריציוס

נופש במאוריציוס עם הילדים
מה יש לעשות עם הילדים במאוריציוס? ובכן, מאוריציוס בהחלט מתאים לנופש עם הילדים. האטרקציות המגוונות ובתי המלון המציעים מועדוני ילדים לפי קבוצות גיל ואפילו שירותי בייביסיטר יוצרים חוויה נוחה מאוד לילדים ומבוגרים כאחד.
טיול משפחות במאוריציוס לגמרי אפשרי הודות לאפשרויות הרבות הנמצאות על האי וכוללות פעילויות שניתנות לעשות יחד עם הילדים כמו טיולי אופניים, שנורקלים, צוללת מים, צפייה בדולפינים ועוד ויחד עם זאת גם אטרקציות לזוגות שמשתוקקים לזמן איכות ללא הילדים. היתרון הגדול במאוריציוס הוא שניתן בהחלט לזכות בזמן הזה כשהילדים נהנים במועדון הילדים (בחלק מהמלונות יש גם חדר פעוטות). המועדונים כוללים בדרך כלל משחקים, סרטים, חדר מחשבים ואפילו שיעורי יוגה.

שיעורי גלישה לילדים במאוריציוס
שיעורי גלישה לילדים במאוריציוס
טיול משפחות במאוריציוס
מועדוני ילדים במאוריציוס

חיי לילה:
גם כשיורד הלילה הפעילויות במאוריציוס לא פוסקות. אפשר להנות מארוחות ערב מפנקות במלון או בריזורט, לטייל בחוף או לשבת על כוס יין, במלונות יש הופעות רוק וריקודים לעיתים קרובות. למי שמחפש לשנות קצת את הנוף הרגיל שמקיף אותו, יש אחלה דאנס ברים באזור: Grand baie ו Flic n Flac.
אפשר גם להגיע לפורט לואיס ולצאת למועדון או פשוט לטייל.

לינה:
יש מגוון מקומות לינה במאוריציוס, בכולם ניתן לבחור בין כמה סוגים של חדרים, חדרים הפונים לחוף או כאלו הפונים למרפסת ובריכה, כאלו שמציעים כמעט יציאה לחוף פרטי משלכם וגם כאלו עם מרפסת ענקית ומספר בריכות.
ישנם גם ריזורטים במאוריציוס, אלו גדולים יותר בשטחם ולמעשה מהווים כמעין מתחם גדול יותר מאשר מלון.
כמובן שבכל המלונות תוכלו להנות מספא מפנק, ארוחות עשירות ואטרקציות המיוחדות למלון.
למשפחות עם ילדים, ישנם מלונות המציעים מועדון לילדים ופעילויות שונות, יש אפילו שירותי בייביסיטר.

חופשה במאוריציוס
מקומות לינה במאוריציוס

מתי כדאי להגיע למאוריציוס?
מאוריציוס הוא יעד נוח בכל ימות השנה כאשר הטמפרטורה הממוצעת היא 22 מעלות בחורף ו33 מעלות בקיץ.
כמו בשאר האיים באוקיינוס ההודי, בין חודשי דצמבר ואפריל יתכנו סופות ציקלון, אמנם סופות אלה כמעט אינן קורות במהלך השנים האחרונות.

היסטוריה על קצה המזג:
מאוריציוס התגלה על ידי הנסיך מאוריס ומכאן הגיע שמו של האי. הוא נכבש על ידי הצרפתים ולאחר מכן על ידי הבריטים, ב 1968 מאוריציוס קיבל את עצמאותו והפך לרפובליקה ב 1992.

עיר בירה:
פורט לואיס, על שמו של המלך הצרפתי לואיס היא עיר הבירה של מאוריציוס אשר נודעת בצורתה הדומה לזנב ארוך ברצועת החוף והיא כוללת מסעדות, ברים וחנויות רבות. עוד אטרקציה בעיר הבירה כוללת את השוק המרכזי, צ'יינה טאון ו Champ de Mars Racecourse- מירוץ הסוסים השני העתיק בעולם.

אנשים ותרבות:
במאוריציוס חיים כ 1.3 מיליון בני אדם והם מגיעים מכל העולם: הודו, אמריקה הלטינית, אפריקה, סין ואירופה. הנה ציטוט קטן מההמנון שלהם: “one people… one nation, in peace, justice and liberty”.

שפות:
השפה הרישמית היא אנגלית, אולם גם צרפתית וקראולית נפוצות בה.

בריאות:
אין צורך בחיסונים כדי להגיע למאוריציוס למעט תיירים המגיעים ממקומות בהם יש את מחלת הקדחת הצהובה. במקרה זה, יש להתחסן לפני כן ולהראות אישור שאכן חוסנתם.

מטבע:
במאוריציוס מקבלים רופי מאוריציאני שהוא שווה ערך ל 100 סנט, שקל 1 הוא 10 רופי. ניתן לשלם ביורו ובכרטיסי אשראי גם כן. יש כספומטים.

איך מגיעים למאוריציוס?
אם בחרתם באפריקה למתפנקים אז כדאי בהחלט להמשיך את הטיול שלכם ולטוס למאוריציוס, טיסה קצרה שאפשר לקחת מיוהנסבורג ומדארבן. כמובן שאפשר לטוס במיוחד למאוריציוס וגם יש טיסות מאירופה ומטורקיה.

הבדלי שעות:
שעה קדימה משעון ישראל בקיץ, מצוין עבור אנשים המעוניינים לטוס לחופשה באיים אקזוטיים מבלי לסבול מג'ט לג.

ויזה:

אזרחי ישראל אינם זקוקים לויזה כדי להיכנס למאוריציוס אלא אם כן הם מעוניינים לשהות שם יותר משלושה חודשים.

 

 לכתבות נוספות על אפריקה לחצו כאן

להזמנת טיול פרטי לאפריקה השאירו פרטים באתר או התקשרו.

keyboard_arrow_up Call Now Button
טיול באפריקה עם אפריקני