היעדים המומלצים של 2019

מתלבטים לאן לטוס באוקטובר? אנחנו באפריקני אספנו בשבילכם 6 יעדים מומלצים שימלאו את החגים שלכם בחוויות עוצרות נשימה – מחופשה של בטן גב במאוריציוס ועד לטרק גורילות באוגנדה. ליחידים, זוגות ומשפחות.

#התחלנו.

 

קניה

קניה היא מדינה במזרח אפריקה השוכנת בחוף של האוקיינוס ההודי ומוכרת גם כמדינה עם טיולי הספארי הטובים בעולם. המגוון הגאוגרפי שלה מקנה לה יופי עוצר נשימה, מנוף מדברי זהוב ועד לחופים טרופיים ואפילו הרים מושלגים. הנופים השונים הללו הופכים את קניה ואת טיולי הספארי בה למרתקים במיוחד.

אחת השמורות המפורסמות בקניה היא שמורת מסאי מארה. השמורה ממוקמת בגבול שבין קניה לטנזניה ומביאה עימה חווית ספארי אידאלית- אריות, לביות, צ'יטות, קרנפים ושלל חיות נוספות שניתן לראות מקרוב.

בין יולי לאוקטובר מתרחשת הנדידה הגדולה, עדרים של גנו, זברות ואנטילופות עושים את דרכם משמורת סרנגטי שבטנזניה אל עבר המסאי מארה ויוצרים מחזה מדהים.

יחד עם אלו, במסאי מארה ניתן לפגוש גם בבני שבט המסאי ולקבל הצצה נדירה לתרבות המיוחדת שלהם.

גם טיסה בכדור פורח מהווה חלק מטיול הספארי, ניתן לעלות עליו השכם בבוקר או אחר הצהריים וליהנות מתצפית יפיפה על הנוף של השמורה תוך לגימות קטנות של משקה מרענן.

שמורה נוספת היא שמורת אמבוסלי המתאפיינת בנוף מדברי יותר ומשמשת בית גידול עבור כמה מבעלי החיים הנדירים באפריקה כמו הקרנף השחור המצוי בסכנת הכחדה. השמורה גם מספקת נקודת תצפית מצויינת להר הקלימנג'רו שבטנזניה.

בקניה ניתן לעשות גם טיולים פרטיים ולהנות ממקומות לינה מרהיבים הממוקמים בלב הספארי ומספקים מראה ישיר לטבע. היא מתאימה מאוד לטיול עם משפחות, חברים, יחידים וזוגות.

למידע נוסף על קניה לחצו כאן

מסאי מארה בקניה
שבט המסאי בקניה

 

טנזניה

טנזניה שוכנת במזרח אפריקה וגובלת במדינות: קניה, אוגנדה, רואנדה ברונדי, קונגו, מוזמביק, מלאווי וזמביה.  היא נודעת בספארי המגוון והיפיפה שלה ובשמורות הטבע רחבות הידיים שלה שמשמשות לביתן של חיות פרא רבות.

שמורת סרנגטי: מישורים מתמשכים, סוואנות, יערות עבים וגבעות ירוקות- אזוריה השונים של סרנגטי מקנים לה אופי מיוחד במינו המושך אליו חיות רבות וצלמים מכל העולם.

סרנגטי מוכרת כנקודת ההתחלה של הנדידה הגדולה שמתחילה בחודש יוני ומאפשרת לצפות ברגעים העוצמתיים הללו של עדרים עצומים דוהרים יחדיו לעבר שמורת מסאי מארה. מינואר עד מרץ לעומת זאת, מתרחשת עונת ההמלטות שגם היא מהווה אירוע מרתק ומיוחד במינו.

שמורת טרנגירי: שמורה שגדלים בה עצי הבאובב המיוחדים, אלו מושכים אליהם עדרים גדולים של פילים שמגיעים להשתפשף בהם ולהנות מצילם. כמו כן, את השמורה פוקדות סוגי ציפורים שונות שמוסיפות צבעים מגוונים לנוף המיוחד של השמוה.

שמורות נוספות שמומלץ לבקר בהן הן: נגורונגורו, מניארה ושמורת ארושה.

נוסף לאלו, בטנזניה משתרע ההר הגבוה ביותר באפריקה – הר הקלימנג'ו בעל הכיפה המושלגת וניתן לראות אותו כמעט מכל מקום. למי שאוהב לטפס על הרים, טיפוס על הר הקלימג'רו בהחלט אפשרי והוא מציג תצפית מדהימה מפסגתו. כמו כן, בטנזניה ניתן למצוא גם מכתשים מרהיבים, ביצות המושכות אליה חיות רבות, יערות, אגמים מלאי היפופוטמים והרי געש.

למידע נוסף על טנזניה לחצו כאן

ספארי בטנזניה אפריקני אפריקה למתפנקים
פיל על רקע הר הקלימנג'ו בטנזניה

 

אוגנדה

 אוגנדה היא מדינה יפיפייה השוכנת במזרח אפריקה ומציגה נופים מרהיבים של ג'ונגלים סבוכים, סוואנות רחבות, הרים מושלגים ואגמים. הודות לאלו, לאוגנדה שמורות טבע ייחודיות שכל אחת מהן היא עולם ומלואו.
שמורת בווינדי: בווינדי הוכרז כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, זאת בשל חשיבותו וייחודו שמתבטאים ביער גשם סבוך שחיים בו המוני בעלי חיים פראיים, ציפורים וחרקים והיותו אחד מבתי הגידול האחרונים של גורילות ההרים הנמצאות בסכנת הכחדה. שמורת בווינדי היא המקום האידאלי לטרק גורילות באוגנדה שכן הוא מאפשר מפגש אינטימי ביותר עם הפרימטים העצומים הללו בסביבתן הטבעית.
הפארק הלאומי מפלי מורצ'יסון: נמצא בצפון אוגנדה ומציע נוף מרתק לנהר הנילוס שקוצף במפל איתן בגובה 45 מטר ונחשב לאחד מהמפלים היפים בעולם. במפלי מורצ'יסון אפשר להתנסות בראפטינג בנילוס אותו ניתן לעשות בשלושה מסלולים לפי בחירה, מהקל ועד הקשה מאוד.
שמורת קווין אליזבת: בשמורה זאת אפשר להנות מטיולי ספארי פרטיים ולהתפעם מהסוואנה האדירה מנוקדת האגמים שמושכת אליה מגוון חיות: פילים, היפופוטמים, זברות, שימפנזות, אריות ועוד הרבה חיות אחרות. 

גולת הכותרת של שמורת קווין אליזבת היא שייט בקזינגה וצפייה בחיות רבות שמגיעות לשתות ולהתרחץ בנהר. כך שניתן לראות פילים והיפופוטמים רובצים במים וגם מאות מיני ציפורים

הטיול לאוגנדה הוא הרפתקה מיוחדת במינה המציעה מגוון טיולים ופעילויות שאחריהן כדאי גם פשוט לנוח ולהתענג על הרגע, בדיוק מהסיבה הזאת אוגנדה גם מציעה מקומות לינה מפנקים. בווינדי לודג' (Bwindi lodge) הוא אחד מהם, זהו אחד הלודג'ים היוקרתיים באוגנדה והוא ממוקם בשמורת בוינדי וצופה אל הג'ונגל ואל רכסים תלולים שניתן לראותם מכל מקום בחדר. מהמרפסות של החדרים ניתן לראות ציפורים ססגוניות, שימפנזות מתרוצצות בין העצים ולעיתים גם את גורילות ההרים.
זהו גם אחד המקומות שמהם ניתן לצאת גם לטרק גורילות.


האתר הרישמי של הלודג':

https://volcanoessafaris.com/bwindi-lodge-uganda

 

למידע נוסף על אוגנדה לחצו כאן

טרק גורילות באוגנדה
מתוך טרק הגורילות באוגנדה

 

איי סיישל

איי סיישל היא מדינת איים השוכנת בלב האוקיינוס ההודי ונודעת בחופיה החלומיים, בעצי הקוקוס האיתנים והתפאורה הצבעונית והטרופית שלה. ככזאת, היא מציעה חופשה חלומית שיכולה לשלב בין בטלה מושלמת לבין נופש אקטיבי.
בסיישל תוכלו להנות משייט במגוון כלי שייט כמו סירות, קטמרן, קייאק וגם יאכטה מפוארת. כמו כן, סיישל הוא מקום נפלא לצלול בו, באי לה דיג, הידוע בחופיו המעוטרים בסלעי גרניט ורודים, תגלו ספארי תת ימי מיוחד במינו. למי שאוהב ספורט ימי, סיישל מציעה מגוון אטרקציות, ביניהן סקי מים, אופנוע ים ומצנחי רחיפה. גם דייג וגולף הן אטרקציות מוכרות בסיישל.
האי המרכזי בשרשרת האיים של סיישל הוא האי מאהה ובו עיר הבירה ויקטוריה ונמל התעופה הבינלאומי. מאהה אידאלית לטיולים ואפשר למצוא בה מסלולי הליכה רבים. באי פרלין תוכלו לטייל בשמורת ואל דה מאי ולהתרשם מעצי הקוקוס הענקיים הייחודיים לסיישל. כמו כן,באי יש מגוון בתי מלון וחלקם אף נחשבים למלונות הטובים בעולם, אפשרויות הלינה כוללות מלונות יוקרה ומלונות של 4-5 כוכבים, כמובן שבבתי המלון תמצאו גם ספא מפנק.
הפרט החשוב ביותר אולי הוא שלאיי סיישל יש טיסות ישירות שאורכות כ 6 שעות, מה שהופך את היעד האקזוטי הזה לנוח ונגיש ביותר.

למידע נוסף על איי סיישל לחצו כאן

איי סיישל אפריקני
איי סיישל

 

מאוריציוס

מדרום למערב של האוקיינוס ההודי, לא רחוק מאפריקה, נימצא לו אי יפיפה מוקף מי תכלת – מאוריציוס.
עם רצועות חוף זהובות, ריפים וצמחייה עשירה, הוא שובה בקסמיו את כל המבקרים בו.
מאוריציוס מוכר כאחד היעדים הפופולאריים לירח דבש ואולי משום כך רבים חושבים שהוא מתאים יותר לזוגות, אך זה לא לגמרי נכון, למעשה הודות לטבע והטופוגרפיה המיוחדים שלו, הוא מאפשר להנות ממגוון רחב של פעילויות המתאימות לכולם – יחידים, זוגות וגם משפחות עם ילדים.
מה יש לעשות במאוריציוס אם כך? ענף הספורט הימי מאוד מפותח ולכן אפשר להנות משלל האטרקציות שהוא מציע, ביניהן אטרקציות מוכרות כמו: שנורקלים, צלילה, גלישת רוח, סקי מים, וקיטסרפינג וגם אטרקציות שמוכרות פחות כמו: ירידה לים עם צוללת והליכה במעמקי הים (כן, זה אפשרי).
בנוסף, ניתן לצאת לטייל בין הרי געש ושדות של קנה סוכר, לבקר בפארקים הלאומיים של מאוריציוס, להתבונן על מפלי מים ענקיים ולצאת לטיול אופניים או טיולי סוסים.
ומכיוון שמדובר על אי אקזוטי כל כך מיוחד, מקומות הלינה בו כוללים מלונות יוקרה וריזורטים מפנקים מעבר לכל דימיון. ניתן למצוא בו גם בתי מלון המפעילים מועדוני ילדים וכוללים פעילויות כמו סרטים, משחקים ואפילו שיעורי יוגה, ואפשר גם לקחת שירותי בייביסיטר, מה שמאוד יכול לסייע כשטסים עם המשפחה למאוריציוס.

מלונות מומלצים במאוריציוס:
www.shantimaurice.com
www.constancehotels.com/en/hotels-resorts/mauritius/prince-maurice
www.shangri-la.com/mauritius/shangrila

למידע נוסף על מאוריציוס לחצו כאן

נופש במאוריציוס
חופשה במאוריציוס

 

דרום אפריקה

סיורי ספארי, שייט לוויתנים, צפייה בפינגווינים, נסיעה בדרך הגנים, ביקור בכף התקווה הטובה ועוד שפע של חוויות מחכות לכם בטיול לדרום אפריקה.
דרום אפריקה ממוקמת בקצה הדרומי של היבשת, ממש מעל כף התקווה הטובה שמהווה את נקודת המפגש בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס ההודי. כף התקווה הטובה נמצאת בערך כשעה נסיעה מקייפטאון – העיר הססגונית שעדיין משמרת חלקים מהמבנים הקולוניאליסטים מהתקופה שבה שלטו ההולנדים. בקצה העיר ניתן לראות את הר השולחן, הר שצורתו מזכירה שולחן וניתן לבקר בו ולהסתכל ממנו על הנוף של העיר. קייפטאון היא גם מקום מצוין להנות מהאוכל ולקנות מזכרות. לא רחוק ממנה נמצאת עיירת חוף נעימה בשם הרמנוס שהיא מקום מעולה לצפייה בלוויתנים אפילו מבלי לקחת שייט, אם כי זה בהחלט מומלץ.
הטיול בדרום אפריקה עובר ב"דרך הגנים", דרך הנמשכת כ 200 ק"מ ועוברת על פני נופים צבעוניים ופראיים, הדרך כל כך יפה שהיא נחשבת לאחת מדרכי הנוף היפות בעולם.
ספארי בדרום אפריקה: הפארק הלאומי קרוגר מהווה את שמורת הטבע הגדולה ביותר בדרום אפריקה בה ניתן להנות מהטבע המגוון וחיות הפרא שמסתובבות בחופשיות, כמו למשל את חמשת הגדולים: אריה, לאופרד, קרנף, פיל ובאפלו. עם זאת, אף על פי שהיא הכי מוכרת, היא אינה השמורה היחידה שמציעה חווית ספארי, שכן ישנן שמורות פרטיות שחווית הספארי בהן הרבה יותר מיוחדת ואינטימית וניתן למצוא בהן גם לודג'ים מפנקים וטיולים פרטיים (לכתבה על ההבדל בין שמורות פרטיות לשמורת קרוגר).
ולבסוף, דרום אפריקה אמנם פחות נודעת כמדינה שמייצרת יין, אך היא לגמרי מעולה בזה וכדאי מאוד לצאת לטיול טעימות יין וטיול בין הכרמים, עיירות כמו פראנצ'יוק וסטלנבוש למשל הן מקומות מעולים לסיורי יין ורומנטיקה.

למידע נוסף על דרום אפריקה לחצו כאן

קייפטאון דרום אפריקה אפריקני אפריקה למתנקים
שקיעה בקייפטאון – דרום אפריקה

אפריקני – אפריקה למתפנקים

 

 לכתבות נוספות על אפריקה לחצו כאן

להזמנת טיול פרטי השאירו פרטים באתר או התקשרו.

 

keyboard_arrow_up Call Now Button
טיול באפריקה עם אפריקני