לצעוד עם גורילות ההרים של אוגנדה

טרק גורילות באוגנדה

מוקדם בבוקר, אנחנו עומדים קבוצה של 10 אנשים בפתח יער בווינדי ומקשיבים למדריך שמספר לנו על המקום וכיצד עלינו להתנהג בעת המפגש עם גורילות ההרים. הוא מדגיש במיוחד את הזכר כסוף הגב, מנהיג משפחת הגורילות ואומר שיש להשפיל מבט במידה ויתקרב אלינו. אנחנו מסדרים את בגדינו, דוחפים את קצות המכנסיים לגרביים ובודקים שאנו מכוסים היטב ומוגנים מפני החרקים.

טרק גורילות ביער בווינדי הבלתי עביר
טרק גורילות ביער בווינדי הבלתי עביר

החיפוש אחר הגורילות יכול להימשך עד 8 שעות וחשוב לזכור שלא בטוח נראה אותן, אולם המדריכים אופטימיים.

עם תחילת המסלול נותנים לנו מקלות הליכה שיעזרו בצעידה ובפילוס הדרך מהצמחייה הסבוכה.

אנחנו מתחילים לצעוד, ריח של צמחים רטובים עולה באפי, ציוץ ציפורים וזמזום של חרקים משונים מלווים אותנו. עלים שנשרו נמחצים תחת רגליי וכשאני מביט מעלה, השמיים כמעט אינם נראים מבעד לעצים הגבוהים והערפל. אנחנו הולכים כך כשעתיים, החמצן נעשה דליל ומקשה על הנשימה, העייפות ניכרת והמחשבה שאולי לא נימצא אותן מהדהדת לנו בראש, אבל אז הגיע הרגע המיוחל והמדריך סימן לנו לעצור, מצביע לעבר גוש פרוותי שחור שישב בעצלתיים ואכל עלים ירוקים- גור גורילה.

גור גורילה
גור גורילה

הוא הורה לנו ללכת בשקט אחריו עד שהתגלתה למול עינינו משפחה של 12 גורילות, "משפחת מישאייה" הציג המדריך. הוא סיפר כי לכל משפחה של גורילות יש שם כדי שיהיה אפשר לזהות אותן ולשמור עליהן.

מספר גורילות נתלו על הענפים וחיפשו עלים לקטוף, חלקן פשוט ישבו על הקרקע וליקטו אוכל, כסוף הגב הסתובב סביב הגורילות הקטנות ופלט נהימות בעוד שגורילה אחרת קטפה עלים ולעסה אותם. הם השמיעו קולות משונים וניכר היה שהם מדברים ביניהם. עמדתי פעור פה מנסה להחליט באיזה מבין 3 המצלמות לצלם, האם לעשות סלפי או פורטרט של כסוף הגב?.

ככסוף הגב ביער בוונדי שבאוגנדה
כסוף הגב ביער בוונדי שבאוגנדה

הם לא התייחסו אלינו כלל, אנחנו לעומתם צפינו בהם ושמענו כל קול ורשרוש המגיע מהם. אין שום רגע שיכול להשתוות לרגע הזה בו אתם מביטים על הפרימטים המיוחדים הללו בביתם – בטבע.

כשכסוף הגב החל ללכת, התלוו אליו יתר בני המשפחה, היה ברור מאוד כי הוא זכר האלפא במשפחה. צעדנו לצידם , מתבוננים בהם עד הרגע בו חלף הזמן ונפרדנו מהם לשלום. כשהגענו לנקודת ההתחלה קיבלנו תעודה על כך שסיימנו את המסלול בגבורה, זוהי אחת התעודות שאני יותר מתגאה בהן.

המפגש עם הגורילות מספק הצצה נדירה לחייהן והיא ללא ספק חוויה מיוחדת במינה.

טרק גורילות באוגנדה
טרק גורילות באוגנדה

אוגנדה

אוגנדה היא מדינה עשירה בנופים עוצרי נשימה של יערות טרופיים, הרי געש כבויים, סוואנות רחבות, אגמים, נהרות, מפלים וכמובן מגוון בעלי חיים, לא בכדי כינה אותה וינסטון צ'רצ'יל "פנינת אפריקה".

הודות לגיוון הרחב שלה, היא מאפשרת שלל פעילויות: טיולי הליכה בפארקים הלאומיים, טיולי אופניים, שייט או רפטינג בנהר הנילוס, ביקור אצל השבטים המקומיים, טרק שימפנזים וכמובן ספארי, כשגולת הכותרת היא צפייה בגורילות.

את הביקור באוגנדה ניתן לשלב עם טיול בטנזניה או קניה ובהחלט ניתן גם להגיע אליה מהמדינות הללו רק בשביל טרק הגורילות.

לכתבות נוספות על אפריקה לחצו כאן

להזמנת טיול פרטי לאפריקה השאירו פרטים באתר או התקשרו.

keyboard_arrow_up Call Now Button
טיול באפריקה עם אפריקני