טרק גורילות באוגנדה ביער בווינדי הבלתי עביר

4 ימים | טרק גורילות | אוגנדה

    view_headline
    סקירה כללית

    טרק ביער הבלתי עביר בווינדי (Bwindi Impenetrable Forest National Park), הנמצא בדרום מערב אוגנדה ונחשב ליער הגשם הקדום ביותר באפריקה. שמו נודע בעולם בשל ההזדמנויות המעולות לצפות מקרוב בגורילות. הנוף ההררי המבותר כולל ג'ונגל עבות, מפלים מדורגים, פלגי מים שוצפים, גיאיות עמוקים ורכסים תלולים. היער הבתולי נבחר על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בזכות יופיו הטבעי עוצר הנשימה וחשיבותו האקולוגית הייחודית. מלבד המפגשים המדהימים עם הגורילות, קיימות בפארק אטרקציות נוספות, כגון רשת של שבילי יער, יותר מ-340 מינים שונים של ציפורים שניתן לצפות בהן, ומגוון של פרפרים.

    view_module
    פרטים נוספים
    • משך הטיול בימים
      4
    videocam
    צפייה מהנה
    email
    הצטרפו לחוויה בלתי נשכחת








    view_headline
    מה בתכנית?

    יום 1: קיגאלי

    ספארי ההרפתקאות שלכם באוגנדה מתחיל במפגש היכרות בנמל התעופה הבינלאומי קיגאלי (Kigali International Airport). הנציג שלנו יעניק לכם קבלת פנים חמה ויסייע לכם לעבור את נהלי הכניסה למדינה בצורה חלקה ומהירה. לאחר מכן תועברו למלון, שם תקבלו הסבר על טיול הספארי המצפה לכם.

    כתלות בזמן הגעתכם, אנו ממליצים לכם לרכוש כסף מקומי ביום ההגעה, כך שתוכלו לנצל את הזמן לטיול בעיר בסיוע הנהג/מדריך שלנו, לבקר במרכזי הקניות בעיר ובכפרים הסמוכים העוסקים במלאכות יד ולרכוש פריטים שאתם עשויים להזדקק להם בטיול בשטח. תוכלו גם לבקר במוזיאון רצח העם (Genocide Museum) בתוספת של 35 דולר לאדם, או ליהנות מבתי הקפה ולסייר בשווקים המקומיים.

     

    יום 2: היער הבלתי עביר של בווינדי

    בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר ארוחת הבוקר, המדריך יתדרך אתכם על המסע וייקח אתכם לפארק הלאומי הבלתי עביר בווינדי (Bwindi Impenetrable Forest National Park), הנמצא בדרום מערב אוגנדה ונחשב ליער הגשם הקדום ביותר באפריקה. שמו נודע בעולם בשל ההזדמנויות המעולות לצפות מקרוב בגורילות. הנוף ההררי המבותר כולל ג'ונגל עבות, מפלים מדורגים, פלגי מים שוצפים, גיאיות עמוקים ורכסים תלולים. היער הבתולי נבחר על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בזכות יופיו הטבעי עוצר הנשימה וחשיבותו האקולוגית הייחודית. מלבד המפגשים המדהימים עם הגורילות, קיימות בפארק אטרקציות נוספות, כגון רשת של שבילי יער, יותר מ-340 מינים שונים של ציפורים שניתן לצפות בהן, ומגוון של פרפרים. אל תחמיצו את ההזדמנות לסייר גם בהרי הגעש וירונגה (Virunga Volcanoes) המרהיבים.

    שובו אל בקתות המגורים לארוחת הצהריים ושם תוכלו לבקש להשתתף בפעילויות אופציונליות נוספות.

     

    יום 3: היער הבלתי עביר של בווינדי

    לאחר ארוחת בוקר בשעה מוקדמת תצאו לנקודת ההתחלה, שם תקבלו תדרוך על ההרפתקה של טרק הגורילות. לאחר מכן יובילו אתכם גששי גורילות מנוסים לרוחב מדרונות הרי הגעש. הטיול מתחיל בנקודה שבה נצפו גורילות יום קודם לכן.

     

    המסלול עשוי אומנם להיות תובעני מבחינה פיזית, אך הציפייה לחוויה המרגשת הממתינה לכם היא מדהימה, והיופי של יער הגורילות ושוכניו הוא מחזה מרהיב. אחת מנקודות השיא של הטיול באפריקה הוא המפגש עם קופי האדם המדהימים האלו. השהות במרחק מטרים ספורים מדודניו הרחוקים של האדם, בעודם אוכלים, נחים, משחקים ומטפחים קשרי קרבה עם צאצאיהם, היא חוויה המעוררת תחושת השתאות וענווה אל מול הודו של הטבע.

     

    עקבו אחר הגורילות ההרריות בעודן משוטטות בחופשיות ביער הבלתי חדיר וגלו את סביבת החיים הטבעית היפיפייה שלהן, לצד מינים רבים נוספים החולקים אותה איתן. תוכלו לבלות שעה בחברת הגורילות לפני שתרדו חזרה לכיוון בקתות המגורים. אם הטרק היה קצר יחסית, תוכלו לבחור בפעילויות נוספות.

     

    אל תשכחו לקחת אתכם ציוד לגשם, ארוחת צהריים ארוזה, המון מי שתייה, כפפות, כובע ותיק אטום למים כדי להגן על המצלמה שלכם.

    באפשרותכם להשתתף גם במפגש ארוך יותר עם הגורילות שנערך במסגרת התוכנית להרגלתן לנוכחות בני אדם (Gorilla Habituation), וזאת בתוספת של 900 דולר לאדם: כאן תוכלו להיות בטוחים שתפגשו את הגורילות ותבלו בחברתן זמן מספיק.

     

    טרק הגורילות

    קומו מוקדם לארוחת בוקר מזינה שתיתן לכם את האנרגיה הדרושה לטרק הגורילות. לפני השעה 8:00 בבוקר הגיעו לתחנת הסיירים לצורך רישום ושוחחו עם אחד הסיירים. לאחר מכן המדריכים יוליכו אתכם דרך הסבך כשהם מפלסים דרך בצמחיית הקרקע הצפופה במסע לאיתור הגורילות. (שימו לב: טרק זה יכול לקחת בין 30 דקות ל-6-5 שעות). יש צורך ברמה סבירה של כושר גופני, וכן בזוג חזק של נעלי הליכה. שבו ביער בין הגורילות, הקשיבו להן "מדברות" ביניהן והתפעלו מגודלו העצום של הזכר הדומיננטי שעל גבו כתם כסוף ("Silverback"). חוויית הישיבה ביער הגשם הצפוף בחברת כמה מבין גורילות ההרים האחרונות ששרדו מעוררת רגשות חזקים. מדהים לחשוב שנותרו בעולם רק כ-650 מיצורים יפהפיים אלו.

     

    יום 4: סוף המסע

    לאחר ארוחת הבוקר תועברו בחזרה לשדה התעופה הבינלאומי קיגאלי כדי לטוס ליעדכם הבא.

    view_headline
    פרטים נוספים

    פעילויות נוספות בתוספת תשלום:

    מסאז' – 50 דולר לאדם

     

    ספארי רכיבה על אופניים:

    טיול לאגם מוטנדה (Lake Mutanda) – 50 דולר לאדם

    טיול לאגם בוניוני (Lake Bunyonyi; קשה, מיועד לרוכבי אופניים מנוסים) – 100 דולר לאדם

    נסיעה לטרק הגורילות ובחזרה למגורים – 35 דולר לאדם

    נסיעה לקיסורו (Kisoro) – 95 דולר לאדם

    *כל הפעילויות כוללות אופני הרים ואת כל הציוד הנדרש.

     

    צפייה בציפורים ביער בווינדי – 85 דולר לאדם (כולל דמי כניסה לפארק)

     

    שבילי הליכה בטבע:

    מבקתות המגורים לאגם מוטנדה – 45 דולר לאדם

    מבקתות המגורים לאגם מולהה (Mulehe ) – 45 דולר לאדם

    מבקתות המגורים לנקורינגו (Nkuringo) – 40 דולר לאדם

    טיול הליכה מודרך ביער לעבר מפלי באיינדה (Bayenda Falls; כולל הליכה במפלים) – 85 דולר לאדם (כולל דמי כניסה לפארק)

    סיורים בקהילות המקומיות, כגון ביקורים בבתי ספר, מפגש עם נשים האורגות כובעים, סלים וכו', מפגש עם אנשי המקום, שוק הפירות והירקות המקומי (בימי שישי) – 35 דולר לאדם

    חוויית הבטווה (Batwa Experience, מפגש עם שבטי הבטווה הפיגמיים) – 85 דולר לאדם

     

     

    כלול במחיר

    רישיון גורילות לכל משתתף

    העברה משדה התעופה

    אגרת מעבר הגבול – לכלי רכב

    העברות

    לינה

     

    keyboard_arrow_up Call Now Button
    טיול באפריקה עם אפריקני