המדריך המהיר לדרום אפריקה

איזה שפה מדברים הדרום אפריקנים?  האם דרום אפריקה היא דמוקרטיה?  האם יש שם ערים גדולות ומודרניות?  האם הכבישים סלולים?  האם היא יקרה?

יש לכם כמה דקות פנויות? הנה כמה עובדות שיפתיעו אתכם על דרום אפריקה!

ברוכים הבאים לקצה הדרומי ביותר של אפריקה. כאן, שני אוקיינוסים נפגשים, מזג האוויר חמים ונוח רוב השנה ויש שפע של שמורות ספארי ממש מחוץ לערים הגדולות.

כאן החל המין האנושי: בדרום אפריקה ניתן לראות מאובנים שמהווים עקבות של האבות הקדמונים שלנו מלפני 80,000 שנה. בדרום אפריקה נמצאים גם ציורי האבן העתיקים ביותר בעולם.

היום, דרום אפריקה היא המדינה המפותחת ביותר, עם הכלכלה החזקה ביותר ביבשת כולה. התשתיות של המדינה שוות ערך לכאלה במדינות מפותחות אחרות בעולם.

דרום אפריקה מרושתת כולה במערכת כבישים ברמה גבוהה, שמגיעים לכל פינה במדינה. בנוסף, אפשר לטייל במדינה בטיסות פנימיות בין עשרות שדות תעופה לאומיים.

כ-2/3 מהחשמל של אפריקה כולה מיוצר כאן. כ-40% מהטלפונים הניידים שביבשת נמצאים כאן. מעל מחצית ממתכת הפלטינה ו-10% מהזהב שבעולם נכרים בדרום אפריקה.

ברוכים הבאים לדרום אפריקה!

מי חי בדרום אפריקה?

בדרום אפריקה כ-52 מיליון איש ממוצאים שונים, תרבויות שונות, בעלי שפות ואמונות מגוונות. כ-79% הם ממוצא אפריקני, 8.9% מעורבים, 8.9% ממוצא אירופאי, ו-2.5% הודים ואסייתים.

רוב אזרחי המדינה הם נוצרים. כנסיות רבות במדינה מאופיינות בנצרות מעורבת עם אמונות אפריקניות מסורתיות. במדינה גם מוסלמים, הינדואים ויהודים – אם כי במספרים קטנים.

איזו שפה מדברים בדרום אפריקה?

לדרום אפריקה 11 שפות רשמיות. כ-40% מהאוכלוסיה דוברת את השפות isiZulu או isiXhosa. בכל מקרה, אנגלית היא שפה המדוברת על-ידי רוב האזרחים.

אנגלית היא השפה המדוברת בערים, היא שפת המסחר והבנקאות, הממשל, שלטי הכבישים והמסמכים הרשמיים. בכל בתי המלון פקידי הקבלה, המלצרים ונותני השירות דוברי אנגלית.

מה צורת הממשל בדרום אפריקה?

דרום אפריקה היא דמוקרטיה עם מספר מפלגות, מערכת משפט עצמאית וחופש עיתונות. זוהי המדינה עם אחת החוקות הצעירות ביותר, שמגינה על האזרחים והתיירים בה.

ומה לגבי האפרטהייד?

עד שנת 1994 דרום אפריקה הייתה בעלת משטר אפרטהייד, בהנהגת המיעוט הלבן. עם חיסול משטר האפרטהייד, המדינה הראתה יכולת יוצאת דופן לשים מאות שנות גזענות מאחוריה, ולצאת לדרך חדשה של סובלנות וקבלת האחר. תהליך זה נתן השראה והשפיע על מאמצי שלום במדינות אחרות בעולם כמו צפון אירלנד ורואנדה.

איך מזג האוויר?

ברוב הזמן מזג האוויר הוא קייצי. ביוהנסבורג מזג האוויר נוח כל השנה, חוץ מהלילות שעשויים להיות קרירים. בדרבן מזג האוויר חם ולעיתים לח ובקייפטאון מזג האוויר בדרך-כלל חם. חשוב לזכור, היות ודרום אפריקה נמצאת בחצי כדור הארץ הדרומי, העונות הפוכות מישראל. כשפה חורף, שם קיץ, ולהיפך.

איך אזורי המדינה מחולקים?

בדרום אפריקה תשעה מחוזות (פרובינציות). בצפון Gauteng, הפרובינציה הקטנה והמיושבת ביותר, Limpopo, North West ו-Mpumalanga. ה-Northern Cape, הפרובינציה הגדולה ביותר והכי פחות מאוכלסת, נמצאת במערב המדינה. בלב דרום אפריקה נמצאת פרובינציית ה-Free State. הפרובינציות שבדרום המדינה, יושבות לאורך קו החוף והן KwaZulu-Natal, ה-Eastern Cape וה-Western Cape.

האם יש ערים גדולות עם תשתיות מודרניות?

בהחלט. יוהנסבורג, לדוגמא, היא עיר של גורדי שחקים, וגדולה יותר בשטחה מלונדון או ניו יורק. בדרום אפריקה תשתיות כמו בכל מדינה מערבית אחרת – חשמל, מים, כבישים מהירים…

מהן הערים הגדולות?

לדרום אפריקה שלוש ערי בירה. האחת היא קייפטאון, העיר העתיקה ביותר במדינה, והיא הבירה התחיקתית, שם יושב הפרלמנט. השנייה היא פרטוריה שבצפון, היא הבירה האדמיניסטרטיבית שם נמצאת הממשלה. והשלישית היא בלומפונטיין, הבירה המשפטית, שם יושב בית המשפט העליון.

קרוב לפרטוריה, נמצאת עיר המסחר המרכזית בדרום אפריקה והיא יוהנסבורג. העיר השנייה בגודלה במדינה היא דרבן, עיר נמל שדרכה מגיעות רוב הסחורות בדרך הים לשאר המדינה.

איך טסים לדרום אפריקה?

יותר מ-70 חברות תעופה מטיסות מידי שנה 23 מיליון נוסעים למדינה. בדרום אפריקה 10 שדות תעופה ראשיים, מתוכם שלושה בינלאומיים ביוהנסבורג, קייפטאון ודרבן.

ומה לגבי נסיעה בתוך המדינה?

בדרום אפריקה מערכת כבישים מפותחת ביותר. כל הכבישים סלולים, אפילו בעיירות הקטנות ביותר. המרכזים הגדולים מחוברים ביותר מ-16,000 ק"מ של כבישים מהירים. במדינה פועלת גם רכבת המרושתת לאורך של 30,000 ק"מ ומגיעה גם למקומות קטנים ומרוחקים.

אני אוכל להתקשר הביתה?

בדרום אפריקה רשת תקשורת מפותחת מאוד, המפותחת ביותר בכל אפריקה. רשת סלולרית ואינטרנט זמינים בכל מקום.

יש בנקים מודרניים?

גם הסקטור הפיננסי בדרום אפריקה שווה ערך לכל מדינה מערבית אחרת. מגוון בנקים בילאומיים, צ'יינג'ים וכספומטים פזורים בכל מקום. במדינה מקבלים את כל כרטיסי האשראי כמעט בכל בית עסק.

כמה הכסף שלי יקנה?

דרום אפריקה הוא יעד נוח מאוד לכל כיס. המטבע הוא הראנד, שמחולק ל-100 סנטים. סוגי המטבעות הם: 5c, 10c, 20c, 50c, R1, R2 ו-R5. סוגי השטרות הם R10, R20, R50, R100 ו-R200.

אפשר לשתות מים מהברזים?

בכל המרכזים העירוניים בדרום אפריקה מי הברזים בטוחים לשתייה. לגבי האזורים הכפריים, מומלץ לשאול לפני, כיוון שלא כולם מתאימים לשתייה.

האם בטוח להסתובב ברגל?

כן, אך כמו בכל מקום אחר בעולם, צריך להפעיל שיקול דעת ולנקוט באמצעי זהירות רגילים, כמו לדוגמא שלא מומלץ ללכת ברחובות נטושים או מאוחר בלילה.

מומלץ לדעת מראש לאן הולכים במיוחד בלילה, לא מומלץ ללכת לבד או עם דברים יקרים, ולנעול את דלתות חדרי המלון. כמו בכל מקום אחר בעולם, יש אזורים בערים הגדולות בהם תיירים נחשבים ל"טרף קל". מומלץ לברר מראש ולא להגיע לאזורים האלה.

ומה עם ספארי?

יש שמורות ספארי שנמצאות במרחק של שעה נסיעה מהעיר, כמו לדוגמא מפרטוריה או יוהנסבורג, כך שממש לא צריך לנסוע רחוק.

בדרום אפריקה אחת משמורות הספארי הראשונות בעולם, ה-Kruger Park, שהוכרזה כשמורה לפני יותר מ-100 שנה. שמורת קרוגר היא בערך בגודל של מדינת ישראל כולה.

חוץ מספארי יש עוד הרבה מה לעשות בדרום אפריקה: חופים זהובים, אתרי גלישה ברמה בינלאומית, טבע מרהיב מגוון מרכסי הרים ועד מדבריות, מערכות אקולוגיות אנדמיות, הזדמנות לחוות את התרבות האפריקאית ממקור ראשון – וכל זה במחיר שווה לכל כיס.

keyboard_arrow_up Call Now Button
טיול באפריקה עם אפריקני